Lifestreaming konkurencją dla bloga

Obecnie na rynku internetowym możemy obserwować pojawienie się nowoczesnych i w pełni innowacyjnych form komunikacji medialnej. Oczywiście takie media są potencjalnym zagrożeniem dla starszych, tradycyjnych wersji, bowiem oferują więcej możliwości. Takie zagrożenie można było na przykład zaobserwować w chwili, kiedy pojawiła się telewizja, bowiem spadło znaczenie radia. Tak samo stało się, kiedy pojawił się Internet, bowiem wyparł on działalność tradycyjnych mediów. Obecnie na rynek internetowy wkracza nowy rodzaj mediów zwany, jako lifestreaming, dlatego też można oczekiwać, że w stosunkowo krótkim czasie zastąpi on działalność tradycyjnych blogów. Już w obecnej chwili zauważyć można, że bardzo duża część blogów w znacznym stopniu ewoluuje, a tym samym tworzy bardziej multimedialne formy. Obecnie niemal wszystkie serwisy lifestreamingowe mają charakter raczej niszowy, co nie oznacza jednak, że w przyszłości nie ulegnie to zmianie. Dziś, popularność zyskały jedynie serwisy społecznościowe oraz mikroblogi, które w swych działaniach wykorzystują system, jakim jest lifestreaming. Niestety ten proces zagraża tradycyjnym blogom, a to z kolei sprawia, że w krótkim czasie może zmienić się także charakter istniejącej dziś społeczności, którą jest blogosfera. Dziś jednak nadal można mówić o tym, że to właśnie blogi stanowią najbardziej znaną formę mediów. Istnieje więc bardzo wiele ich rodzajów, bowiem możemy mówić o blogach ogólnych, które występują w formie pamiętników, a także o blogach specjalistycznych, które są tworzone w danej dziedzinie wiedzy. Z takich blogów korzysta dziś bardzo wiele osób na całym świecie, bowiem dają nam one możliwość wyrażenia swych myśli, poglądów, a także podzielenia się swoją wiedzą oraz dotychczasowym doświadczeniem. Blogi funkcjonują dziś doskonale, lecz czy w przyszłości nie zostaną wyparte przez nowsze media?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>